Communicatie
Hoe wij intern en extern communiceren
Om zo goed mogelijk met alle betrokkenen van Wagterveld Zorg te communiceren, maken we gebruik van diverse kanalen en middelen.

Communicatie
Hoe wij intern en extern communiceren
Om zo goed mogelijk met alle betrokkenen van Wagterveld Zorg te communiceren, maken we gebruik van diverse kanalen en middelen.


De cliëntenraad
De cliëntenraad zet zich in voor de belangen van cliënten die wonen bij Wagterveld Zorg en heeft regelmatig vergadering met begeleiders en het bestuur. Tijdens deze overleggen staan drie dingen centraal:
Informatie delen – We bespreken belangrijke onderwerpen voor cliënten. Zo blijft iedereen op de hoogte.
Samen overleggen – De cliëntenraad vertegenwoordigt álle cliënten. Heb je vragen, ideeën of suggesties? Dan kunnen deze worden besproken. De cliëntenraad mag het bestuur ook advies geven over hoe de zorg nog beter kan.
Nieuwe dingen bedenken – Als cliënten ergens behoefte aan hebben, kijken we samen hoe we dat kunnen regelen. Zo zorgen we dat de zorg steeds weer aansluit op wat nodig is.
Wil je in contact komen? Mail naar: clientenraad@wagterveldzorg.nl

De ondernemingsraad
De Ondernemingsraad (OR) zet zich in voor de belangen van alle medewerkers en overlegt regelmatig met het bestuur. De OR bespreekt belangrijke onderwerpen zoals:
Werkdruk en roosters – Dagelijks een goede planning.
Personeelsbezetting – Genoeg collega’s op de werkvloer voor goede zorg.
Gezondheid en veiligheid – Een fijne en veilige werkomgeving voor iedereen.
Ontwikkeling en groei – Kansen voor opleiding en duurzame inzetbaarheid.
Door in gesprek te blijven met elkaar helpt de OR om een goede balans te vinden tussen de belangen van medewerkers en de kwaliteit van zorg.
Wil je in contact komen? Mail naar: or@wagterveldzorg.nl


WZ App
Digitaal verbonden
Wagterveld Zorg heeft een app ontwikkelt die ondersteunend is aan de zorgverlening aan de cliënten. Wanneer je bij ons in zorg- of komt werken dan krijg je toegang tot de app!
De app biedt 3 mogelijkheden:
Wat eten we vandaag?
Cliënten en medewerkers kunnen zien wat er dagelijks gegeten wordt en kunnen aangeven of zij gebruik willen maken van het aanbod.
Wie werkt er vandaag?
Cliënten en medewerkers kunnen zien wie er per dag wanneer aan het werk is. Bij vragen kunnen zij op basis van de beschikbaarheid een medewerker inschakelen.
Welke activiteiten?
Cliënten en medewerkers kunnen inzien welke activiteiten georganiseerd worden en zich hiervoor aanmelden.


Klachtenprocedure
Jouw feedback helpt ons groeien
Bij Wagterveld Zorg vinden we het belangrijk om samen tot een goede oplossing te komen. We adviseren je om je klacht of zorg eerst te bespreken met iemand die je goed kent binnen onze organisatie, zoals je begeleider of een andere medewerker.
Wil je liever iemand anders benaderen of kom je er samen niet uit? Neem dan gerust contact op met onze kwaliteitsmedewerker via info@wagterveldzorg.nl
Kom je er nog niet uit?
Dan kun je contact opnemen met de onafhankelijke klachtenfunctionaris van Wagterveld Zorg. Deze onderzoekt samen met jou of er een passende oplossing mogelijk is. Via dit platform kun je:
- Ondersteuning krijgen bij het formuleren van je klacht
- Begeleiding ontvangen bij een gesprek met Wagterveld Zorg
Klachtenregeling en geschillencommissie
De klachtenregeling van Wagterveld Zorg is te vinden op erisietsmisgegaan.nl.
Via dit platform zijn wij ook aangesloten bij een onafhankelijke geschillencommissie.

Maak kennis met onze Raad van toezicht

Volg ons op social media!

Onze podcast al geluisterd?